Copywriting
Máte potíže prodat vaše produkty a služby? Nedaří se vám na webu zaujmout návštěvníky a přinutit je ke koupi? Traduje se, že text je králem webu. Pokud mají vaše webové stránky vládnout, musí úspěšně zvládnout proces zvaný copywriting. Kvalitní a atraktivní texty dokáží upoutat a zaujmout návštěvníky, vybudovat si důvěru a mají pozitivní vliv na SEO.
Co je copywriting?
Slovo copywriting se dá volně přeložit jako umění psát úspěšné obchodní texty. Cílem je vzbudit u návštěvníka zájem, důvěru, a poskytnutí informací.
Výsledkem je nenásilnou formou návštěvníky “dotlačit” k požadované akci – tzn. nákupu, zaregistrování, vyplnění dotazníků atd.
S rozvojem internetu vzniká tvrdá konkurence webových prezentací a e-shopů. Taktéž je patrný stav, kdy je online prostředí doslova zahlceno nekvalitními a obsahově chudými weby. Proto pokud váš web / e-sshop nebude dost atraktivní a nezaujme – vaše konkurence je vzdálena jen 1 klik! Proto se copywriting těší čím dál větší oblibě.
Kvalitní reklamní texty s citlivě zakomponovanými klíčovými slovy bývají nejdůležitější součástí webové prezentace. Klíčová slova charakterizující váš obor, produkt nebo službu jsou vodítkem pro roboty fulltextových vyhledávačů a hrají důležitou roli pro SEO.
Přínosy copywritingu
Copywriting je důležitou součástí SEO (optimalizace pro vyhledávače). Kvalitní webový text ovlivní:
- návštěvnost – kvalitní obsah přiláká více návštěvníků a ostatní weby budou na vás odkazovat
- obrat a zisk – kvalitní prodejní texty přesvědčí návštěvníka k nákupu
- zlepšení pozic ve vyhledávačích – robot vyhledávač přiřadí vyšší váhu optimalizovanému textu
Copywriting je mnohonásobně levnější než promarněné obchodní příležitosti a dlouhodobě přináší užitek.
Copywriting na webu
Copywriting na webu má svá specifika a tím nejpodstatnějším je těkavost. Internetový uživatel nechce číst dlouhé texty, “těká očima” po stránce a hledá záchytné body. Záchytnými body mohou být nadpisy, zvýrazněné texty či nějaký atraktivní grafický prvek. Právě zde je důležitý copywriting a jeho metody pro oslovení návštěvníka.
3 kroky k úspěchu
- Zaujmout a udržet pozornost
- Předat požadované informace
- Vyvolat akci
Texty na webu
Psaní textů pro web je náročná disciplína a musí splňovat následující kritéria:
- stručnost, jasnost, výstižnost
- originálnost, osobitost, atraktivita
- strukturovanost, přehlednost
- důvěryhodnost, přesvědčivost
- schopnost zaujmutí a vybídnout návštěvníka k akci
- gramatická a stylistická bezchybnost
- obsahovat záchytné body (zvýrazněná klíčová slova)
- SEO (optimalizované) pro vyhledávače
Naše služby
Tvorba textů
Na základě analýzy klientových potřeb, konkurence a zákazníků vytvoříme obchodně úspěšné texty, které osloví cílové skupiny a využijí konkurenčních slabin.
Copywriting aplikujeme na:
- texty pro web
- tiskové zprávy
- newslettery, propagační materiály, bulletiny
- PR články, reklamní texty, inzeráty, letáky
- slogany, motta, hesla
- názvy nové firmy, výrobku, služby
- korektury
- a další
Návrh strategie rozvoje obsahu
Pokud si nevíte rady, co by mělo být obsahem dané stránky či máte probléme se sjednocením stylu komunikace? Pomůžeme vám s plánem tvorby obsahu a navrhneme vám obsahovou strategii.
- Vytvoříme dlouhodobý plán práce s obsahem.
- Doporučíme, jaký typ obsahu tvořit a kam ho umisťovat.
Analýza obsahu konkurence
Pokud působíte ve vysoce konkurenčním oboru, mezi něž patří například finance, cestování, prodej elektroniky…, máte velmi ztíženou situaci. Chcete-li porazit konkurenci, musíte znát její silné a slabé stránky, které použijete ve svůj prospěch.
- Zjistíme, jakým obsahem disponují vaši hlavní konkurenti.
- Navrhneme způsob, jak vytvořit ještě lepší obsah.