Copywriting

Máte potíže prodat vaše produkty a služby? Nedaří se vám na webu zaujmout návštěvníky a přinutit je ke koupi? Traduje se, že text je králem webu. Pokud mají vaše webové stránky vládnout, musí úspěšně zvládnout proces zvaný copywriting. Kvalitní a atraktivní texty dokáží upoutat a zaujmout návštěvníky, vybudovat si důvěru a mají pozitivní vliv na SEO.

Co je copywriting?

Slovo copywriting se dá volně přeložit jako umění psát úspěšné obchodní texty. Cílem je vzbudit u návštěvníka zájem, důvěru, a poskytnutí informací.

Výsledkem je nenásilnou formou návštěvníky “dotlačit” k požadované akci – tzn. nákupu, zaregistrování, vyplnění dotazníků atd.

S rozvojem internetu vzniká tvrdá konkurence webových prezentací a e-shopů. Taktéž je patrný stav, kdy je online prostředí doslova zahlceno nekvalitními a obsahově chudými weby. Proto pokud váš web / e-sshop nebude dost atraktivní a nezaujme – vaše konkurence je vzdálena jen 1 klik!  Proto se copywriting  těší čím dál větší oblibě.

Kvalitní reklamní texty s citlivě zakomponovanými klíčovými slovy bývají nejdůležitější součástí webové prezentace. Klíčová slova charakterizující váš obor, produkt nebo službu jsou vodítkem pro roboty fulltextových vyhledávačů a hrají důležitou roli pro SEO.

Přínosy copywritingu

Copywriting je důležitou součástí SEO (optimalizace pro vyhledávače). Kvalitní webový text ovlivní:

  • návštěvnost – kvalitní obsah přiláká více návštěvníků a ostatní weby budou na vás odkazovat
  • obrat a zisk – kvalitní prodejní texty přesvědčí návštěvníka k nákupu
  • zlepšení pozic ve vyhledávačích – robot vyhledávač přiřadí vyšší váhu optimalizovanému textu

Copywriting je mnohonásobně levnější než promarněné obchodní příležitosti a dlouhodobě přináší užitek.

Copywriting na webu

Copywriting na webu má svá specifika a tím nejpodstatnějším je těkavost. Internetový uživatel nechce číst dlouhé texty, “těká očima” po stránce a hledá záchytné body. Záchytnými body mohou být nadpisy, zvýrazněné texty či nějaký atraktivní grafický prvek. Právě zde je důležitý copywriting a jeho metody pro oslovení návštěvníka.

3 kroky k úspěchu

  1. Zaujmout a udržet pozornost
  2. Předat požadované informace
  3. Vyvolat akci

Texty na webu

Psaní textů pro web je náročná disciplína a musí splňovat následující kritéria:

  • stručnost, jasnost, výstižnost
  • originálnost, osobitost, atraktivita
  • strukturovanost, přehlednost
  • důvěryhodnost,  přesvědčivost
  • schopnost zaujmutí a vybídnout návštěvníka k akci
  • gramatická a stylistická bezchybnost
  • obsahovat záchytné body (zvýrazněná klíčová slova)
  • SEO (optimalizované) pro vyhledávače

Naše služby

Tvorba textů

Na základě analýzy klientových potřeb, konkurence a zákazníků vytvoříme obchodně úspěšné texty, které osloví cílové skupiny a využijí konkurenčních slabin.

Copywriting aplikujeme na:
  • texty pro web
  • tiskové zprávy
  • newslettery, propagační materiály, bulletiny
  • PR články, reklamní texty, inzeráty, letáky
  • slogany, motta, hesla
  • názvy nové firmy, výrobku, služby
  • korektury
  • a další

Návrh strategie rozvoje obsahu

Pokud si nevíte rady, co by mělo být obsahem dané stránky či máte probléme se sjednocením stylu komunikace? Pomůžeme vám s plánem tvorby obsahu a navrhneme vám obsahovou strategii.

  • Vytvoříme dlouhodobý plán práce s obsahem.
  • Doporučíme, jaký typ obsahu tvořit a kam ho umisťovat.

Analýza obsahu konkurence

Pokud působíte ve vysoce konkurenčním oboru, mezi něž patří například finance, cestování, prodej elektroniky…, máte velmi ztíženou situaci. Chcete-li porazit konkurenci, musíte znát její silné a slabé stránky, které použijete ve svůj prospěch.

  • Zjistíme, jakým obsahem disponují vaši hlavní konkurenti.
  • Navrhneme způsob, jak vytvořit ještě lepší obsah.

Nastartujte svůj projekt díky Internetovému poradenství