graf-socSociální sítě jsou fenoménem posledních let a těší se velké oblibě. Jen v nejpoužívanější sociální síti Facebooku je v současnosti přes 4 200 000 českých profilů. Toto ohromné číslo je důvod, proč své marketingové aktivity upřít i tímto směrem.

Co jsou sociální sítě?

Za sociální síť lze označit webový portál, na kterém spolu komunikuje propojená skupina lidí.

Na celém světě existují desítky různých sociálních sítí. V ČR patří mezi nejvyužívanější Facebook. Daleko za ním je v používanosti Twitter, Google plus, Instagram, LinkedIn či Foursquare. Některé prameny do sociálních sítí zahrnují i videoportál Youtube.

Proč jsou sociální sítě pro firmy důležité?

Sociální sítě plní mnoho funkcí, které můžete jako firmy využít ve svůj prospěch:

  • Informační kanál – poskytování informací  fanouškům o svých produktech, službách, novinkách. Fanoušci v ideálním případě reagují a projevují zpětnou vazbu.
  • Zákaznický servis – péče o své klienty přes sociální sítě, řešení jejich problémů, zodpovídání dotazů. Věřte, že pokud se na vašem profilu objeví negativní komentář, může být velice rychle sdílen dál.
  • Reklamní kanál – možnost vkládat na svůj profil poutavé reklamy ve formě videí, obrázků, dokumentů… Těm nejúspěšnějším, které lidé začnou šířit, se říká virální reklama.
  • Podpora zaměstnanosti jedná se především o sociální síť Linkedln, která se primárně zaměřuje na profesní a kariérní stránku uživatelů. Propojuje pracovní zájmy zaměstnanců a potřeby zaměstnavatelů. Ovšem není vyloučeno podobné využití i na ostatních sociálních sítích (v omezené podobě).

Pokud se rozhodnete založit si profily na sociálních sítích, občas přidat nějaký příspěvek, nakoupit fanoušky, správu svěřit „Frantovi od IT“  a myslet si, že je vše OK, pak jste na cestě do pekel. Starost o sociální sítě je kontinuální činnost, která se neobejde bez plánování strategie, spouštění kampaní, různých soutěží a aktivit, které zaujmou vaše fanoušky. Zároveň nelze zapomenout na akviziční kampaně pro zisk nových fanoušků. Jedině tak získáte maximum a vaše snaha bude „korunována úspěchem“.

Nezapomínejte, že lidé se chodí na sociální sítě bavit. Sociální sítě nejsou prodejním kanálem a nikdy nebudou!

Naše služby

Analýza stávající aktivit v sociálních sítích

Víte jak správně vyhodnotit úspěšnost a změřit dopad vašeho působení v sociálních sítích? Poskytneme vám report se všemi analytickými daty, které lze získat. Ke stávajícím aktivitám vám vytvoříme zhodnocení a navrhneme řešení, jak je zefektivnit. Poradíme vám, jakým způsobem ze sociálních sítí vytěžit nejvíce užitku vzhledem ke stanoveným cílům.

Příprava strategie v sociálních sítích

Bez komplexní strategie je vstup na sociální sítě sázka do loterie, která může ale nemusí vyjít. Navíc bez podrobné přípravy a stanovení cílů není možné následně ani měřit užitek či něco zefektivňovat, když nejsou nastavena žádná kritéria. Proto pro vás:

  • Vytvoříme ucelenou strategii, která vám pomůže definovat konkrétní cíle.
  • Představíme vám potenciál, který sociální sítě nabízejí.
  • Navrhneme kreativní kampaně, obsah a způsob komunikace.
  • Nadefinujeme metriky, které budou sloužit pro vyhodnocování aktivit.

Správa a tvorba sociálních sítí

Nemáte ještě vlastní profil na sociální síti? Rádi vám ho připravíme. Že to není nic těžkého? První dojem dokáže velmi ovlivnit chování návštěvníků, proto by měl váš profil vypadat profesionálně. Proto záleží i  na grafickém zpracování, které lze přirovnat k webdesignu webu.

Nepodceňujte na první pohled triviální činnosti. Uvedomte si, že firemní profil není totéž co váš soukromý!

Mezi další činnosti patří:

  • Tvorba obsahu
  • Pořádání soutěží, anket, sběr emailových adres fanoušků, rozdávání slevových kupónů
  • Aktivní komunikace s fanoušky
  • Monitoring a správa profilů
  • Vyhodnocování úspěšnosti

Marketingové kampaně na sociálních sítích

Připravíme pro vás marketingové kampaně, které vám pomohou získat další zákazníky, fanoušky a zviditelní vaši značku. Možné způsoby jsou:

  • využití reklamních kanálů facebooku
  • kreativní aktivity formou soutěží, pobídek, nápadů…

Pokud chcete být na sociálních sítích či již jste, ale vás profil vám nepřináší žádný užitek, obraťte se na nás.