Obsahová analýza webu
Text je králem webu. Jeho informační bohatost, čtivosti, formátování, délka a použité styly hrají rozhodující roli, zda návštěvník na webu zůstane nebo odejde – ke konkurenci. Pokud máte pocit, že web neplní vaše představy, návštěvníci nejsou směřování do cílových míst a obecně web zaznamenává vyšší míru okamžitého opuštění (bounce rate), začněte s obsahovou analýzou!
Obsahová analýza kompletně zhodnotí aktuální obsah webu a zároveň stanoví strategie, jaký typ obsahu, jak a kam průběžně zpracovávat.
Cíle obsahové analýzy
- Zvyšování návštěvnosti webu
- Zaujetí čtenáře a udělat z něj zákazníka
- Zkvalitnění obsahu
- Zvýšení přehlednosti
- Získat konkurenční výhodu
Výstup obsahové analýzy
Smyslem analýzy je definování problémů souvisejících s textem, díky kterým návštěvníci odchází. Proto naše práce začínají rozborem textu, členěním a nacházením nedostatků. Definujeme potenciální mezery, díky kterým máte šanci se dostat před konkurenci – jinými slovy pokud budete mít na svém webu jedinečný obsah, který není nikde jinde k nalezení, je zapamatovatelný, budete mít konkurenční výhodu. Zároveň pro vás navrhneme dlouhodobou strategii, jak byste se měli o web z pohledu obsahu starat a jak jej rozšiřovat, aby přilákal nové čtenářské publikum.
Obsahová analýza:
- Zhodnotí současný stav textového i dalšího obsahu webu
- Definuje problematická místa a přináší konkrétní návrhy na jejich fixaci
- Stanoví obsahovou strategii (rozšíření webu, styl psaní textu, výběr komunikačních kanálů)
- Bude vašim průvodcem pro psaní textů