Obsahová analýza webu

Text je králem webu. Jeho informační bohatost, čtivosti, formátování, délka a použité styly hrají rozhodující roli, zda návštěvník na webu zůstane nebo odejde – ke konkurenci. Pokud máte pocit, že web neplní vaše představy, návštěvníci nejsou směřování do cílových míst a obecně web zaznamenává vyšší míru okamžitého opuštění (bounce rate), začněte s obsahovou analýzou!

Obsahová analýza kompletně zhodnotí aktuální obsah webu a zároveň stanoví strategie, jaký typ obsahu, jak a kam průběžně zpracovávat.

Cíle obsahové analýzy

  1. Zvyšování návštěvnosti webu
  2. Zaujetí čtenáře a udělat z něj zákazníka
  3. Zkvalitnění obsahu
  4. Zvýšení přehlednosti
  5. Získat konkurenční výhodu

Výstup obsahové analýzy

Smyslem analýzy je definování problémů souvisejících s textem, díky kterým návštěvníci odchází. Proto naše práce začínají rozborem textu, členěním a nacházením nedostatků. Definujeme potenciální mezery, díky kterým máte šanci se dostat před konkurenci – jinými slovy pokud budete mít na svém webu jedinečný obsah, který není nikde jinde k nalezení, je zapamatovatelný, budete mít konkurenční výhodu. Zároveň pro vás navrhneme dlouhodobou strategii, jak byste se měli o web z pohledu obsahu starat a jak jej rozšiřovat, aby přilákal nové čtenářské publikum.

Obsahová analýza: