Analýza návštěvnosti webu
Máte-li web/e-shop a chcete, aby byl úspěšný, je potřeba vyhodnocovat jeho efektivitu. Pro vyhodnocování je potřeba vést statistiku návštěvnosti, mít nastavené cíle a pochopit chování svých návštěvníků. Pro začátek si zkuste položit následující otázky:
- Víte, kolik lidí navštíví váš web/e-shop?
- Víte, odkud návštěvníci přicházejí?
- Máte přehled o efektivitě reklamních kampaní?
- Kolik návštěvníků zbytečně ztrácíte?
Pokud aspoň jednou odpovíte NE, není to dobrou vizitkou pro vaše e-podnikání.
Měření statistik návštěvnosti umí spousta nástrojů. Mezi nejpoužívanější a zároveň nejsofistikovanější měřící nástroj patří Google Analytics.
Co je Google Analytics?
Systém Google Analytics je měřící služba od stejnojmenného vyhledávače, přes kterou lze dělat komplexní webové analýzy.
Měřící systém Google Analytics nabízí nepřeberné množství metrik a údajů, bez kterých nelze efektivně optimalizovat web. Díky přemíře informací je právě know how to, jaké metriky sledovat, jaké cíle (a jak to udělat správně) nastavit a obecně interpretace dat do srozumitelného reportu. Zkušenosti ukazují, že i když většina firem Google Analytics využívá, má chybně nastavené měření a z údajů využívá pouze hodnotu “počet návštěv”. O Google Analytics se toho více dozvíte na oficiálním webu.
Důvody pro analýzu návštěvnosti
- Dobrá znalost vašich zákazníků vám umožní vést cílené marketingové kampaně a zaměřit se na vybranou skupinu uživatelů.
- Analýza návštěvnosti také odhalí klíčová slova, přes která vaši návštěvníci přicházejí na web
- Důkladná analýza návštěvnosti najde uplatnění především u vyhodnocování PPC kampaní, úspěšnosti optimalizace webu (SEO), ověření přístupnosti a použitelnosti, odezvy na newsletter a další marketingové aktivity.
- Na základě analýzy návštěvnosti budou odhalena slabá místa webu
Naše služby
Nastavení Google Analytics
Vhodné nastavení systému Google Analytics přináší cenné informace. Poradíme vám, jaké metriky sledovat při vyhodnocování úspěšnosti webu a nastavíme cíle, což mohou být různé konverze, shlédnutí specifické stránky, registrace uživatele… atd.
Analýza návštěvnosti
Díky analýze návštěvnosti zjistíme, kdo na vás web chodí, jakým způsobem vás našel, jaké stránky procházel, zda narazil na nějaký problém a jestli splnil předem daný cíl. Výstupem bude definování slabých míst webu a návrh opatření, jak problémy vyřešit. Dále zhodnocení kvality vstupních stránek, přes které návštěvníci přicházejí.