Analýza konkurence
Jednou z unikátních specifik online prostředí je takřka dokonalé konkurenční prostředí. Konkurence je vzdálena pouhý jeden klik. Hlavně díky vyhledávačům není problém porovnat více konkurenčních nabídek a vybrat si tu výhodnější. Naše analýza konkurence je řešení pro majitele e-shopů nebo webových prezentací, kteří chtějí flexibilně reagovat na změny v jejich segmentu trhu. Díky našim analytickým nástrojům vám naše analýza konkurence přinese důležité informace a reporty o vašich konkurentech.
Analýza konkurence ve 2 krocích
Analýza konkurence se skládá z posloupnosti těchto činností:
- poznání kdo je vaše konkurence
- srovnání konkurenčních webů
Kdo je má konkurence?
Odpověď je jednoduchá – konkurencí jsou společnosti a firmy ve stejném oboru. Ale kteří z nich jsou přímou hrozbou?
Konkurenci hledáme pomocí:
- fulltextových vyhledávačů – většina uživatelů hledá produkt / službu pomocí vyhledávače na klíčové slovo
- speciálních vyhledávačů / srovnávačů – např. porovnávače zboží, porovnávače pojištění, půjček…
- oborových katalogů – menší skupina uživatelů využívá k nalezení produktu / služby katalog s příslušnou kategorií
- tématických webů, weblogů, fórech a pod., kde mohou mít reklamu vaši konkurenti
Analýza konkurence – přednosti / nedostatky
Po nalezení přímých konkurentů je nutné podrobit jejich weby důkladné kontrole z pohledu SEO. Ale u SEA nekončíme – do analýzy konkurence vstupují všichni činitelé, kteří ovlivňují úspěšnost webu u uživatelů.
Výsledkem reportu je zhodnocený aktuální stav vašeho webu s výpisem předností a nedostatků. Při dodržení všech doporučení a pravidelné kontrole konkurence musí vaše prezentace / e-shop dosáhnout minimálně stejných výsledků jako konkurenti.