Nad bohatostí a rozmanitostí českého jazyka si určitě povzdychne každý tvůrce komerčního webu. Existuje tolik různých výrazů pro jeden pojem a je těžké odhadnout, který bude z marketingového hlediska nejúspěšnější. V online světě je kvalitní pojmenování nabídky zboží a služeb velmi důležité a bývá rozhodujícím kritériem určujícím návštěvnost a úspěšnost vašeho webu/e-shopu.

Co je analýza klíčových slov

Analýza klíčových slov je marketingová analytická metoda, která určí nejúspěšnější slova a fráze- tzv. klíčová slova. Nalezení klíčových slov je nutným krokem před samotným SEO. Výsledkem bude enormní zvýšení návštěvnosti webu z vyhledávačů. Bez určení klíčových slov hrozí nebezpečí, že bude web naoptimalizován na špatné fráze a vaši cíloví návštěvníci ho nenajdou. Analýza klíčových slov je složena ze dvou částí – vertikální analýzy (různé tvary a variace klíčového slova) a laterální analýzy (klade důraz na lidský faktor a empirii, např. oborově spřízněná slova).

Vhodná klíčová slova jsou základem pro copywriting, informační architekturu webu, PPC kampaně a budování zpětných odkazů (anchory odkazů).
Analýza klíčových slov nesmí chybět u žádné kvalitní optimalizace pro vyhledávače.

Důležitost analýzy klíčových slov

Možná si právě říkáte, že k definování právě vašeho klíčového slova není potřeba žádná složitá analýza klíčových slov. Vysoká konkurenčnost v online prostředí způsobila doslova přesycenost na trhu a správná volba vyžaduje zkušenosti a znalosti online prostředí a marketingu.

Od roku 2012 vládnou (v ČR) long tail výrazy

Ještě před několika málo roky se SEO agentury předháněly a optimalizovaly weby na pouze několik málo obecných slov – např. pneumatiky, elektro, zájezdy… atd. Tuto svou činnosti obhajovaly čísly ze statistik vyhledávání těchto slov ve volné shodě ve vyhledávačích. Dalším „důležitým“ ukazatelem byla pozice webu na toto klíčové slovo. A proč je to špatně si ukážeme na příkladu:

Slovo pneumatiky na Seznamu průměrně hledá denně 3914 lidí – ale ve volné shodě. To znamená, že se do toho započítávají všechny výrazy, které obsahují základ „pneumatiky“ (letní, celoroční, levné, ojeté, z bazaru…). Samotné slovo pneumatiky ale hledá pouze 279 návštěvníků. Z empirických zkušeností pokud tito lidé okamžitě nenajdou to co hledají, mění svůj obecný dotaz na konkrétní.

pneu - statistika návštěvnosti

Co to tedy je Long tail?

Strategie Long tail využívá tzv. Paretovo pravidlo, které říká, že 20 % návštěvnosti webu z vyhledávačů generují velmi populární klíčová slova, ale zbylých 80 % návštěvnosti z vyhledávání tvoří velmi specifická slova a fráze s nízkou mírou hledanosti.

Jinými slovy pokud vám bude někdo nabízet řešení v podobě první pozice vašehowebu na jedno obecné slovo, nevěřte mu. Skutečný provoz a plnění konverzních cílů dělají návštěvníci, kteří hledají specifické fráze – protože ví co chtějí!

Proč využít analýzu klíčových slov?

Analýza klíčových slov:

  • analyzuje vaše zákazníky (na základě analýzy návštěvnosti) a nalézá klíčová slova, která používají
  • definuje nejvíce zisková klíčová slova
  • vytvoří přehled všech nákladů
  • je východiskem pro:
    • copywriting – psaní obchodně úspěšných textů s využitím klíčových slov
    • budování zpětných odkazů (linkbuilding) – odkazy musí obsahovat klíčová slova
    • informační architekturu webu – dodržování textové hiearchie webu

     

Jaká jsou vaše klíčová slova? Zeptejte se nás.