Kontextová reklama má tu výhodu, že uplatňuje různé modely financování. Je možné platit za proklik – PPC kampaně, za zobrazení – PPV, provedenou akci (PPA) nebo dobu zobrazení (PPT). Cena kontextové reklamy se obecně odvijí od konkurenčnosti / žádanosti daného slova. Může se pohybovat od několika haléřů do pár desítek korun v závislosti na zvoleném poskytovateli kontextové reklamy a žádanosti klíčového slova.
  • PPC model

PPC je zkratkou anglického Pay Per Click – platba za kliknutí. Model PPC je nejvýhodnější a nejobklíbenějším modelem, jelikož inzerent PPC reklamy platí jen za skutečné návštěníky, kteří klikli na reklamu. Z tohoto důvodu má vysokou účinnost, vyšší konverzní poměr a rychlou návratnost investic.

  • PPV model

Platební model PPV patří k jedněm z nejstarších modelů. Pod zkratkou PPV se skrývá anglické Pay Per View čili platba za shlédnutí. Model PPV se používá zvláště pro bannerovou a jinou grafickou reklamu. Pro textovou internetovou reklamu není vhodný. Mezi jeho výhody patří snadná implementace.

  • PPT model

Zkratka PPT pochází z anglického Pay Per Timeplatba za čas. V principu funguje tak, že zadavatel se domluví s majitelem webu na zobrazení reklamy na určitém místě. Za tuto službu si majitel webu účtuje paušální poplatek. PPT model se vyplatí jen u velmi navštěvovaných webů. Speciálním případem je tzv. přednostní výpis.

  • PPA model

Model PPA , anglicky Pay Per Actionplatba za akci/výkon (též. affiliate marketing), není u poskytovatelů kontextové reklamy moc oblíben. Provedení úspěšné akce je úzce spjato s přístupností daného webu. Pokud je web nepřístupný, spousta návštěvníků opustí předčasně daný web i přes úspěšnost internetové reklamy. Proto musí existivat vysoká motivace na straně poskytovatele reklamy.