Jednou z unikátních specifik online prostředí je takřka dokonalé konkurenční prostředí. Konkurence je vzdálena pouhý jeden klik. Hlavně díky vyhledávačům není problém porovnat více konkurenčních nabídek a vybrat si tu výhodnější. Naše analýza konkurence je řešení pro majitele e-shopů nebo webových prezentací, kteří chtějí flexibilně reagovat na změny v jejich segmentu trhu. Díky našim analytickým nástrojům vám naše analýza konkurence přinese důležité informace a reporty o vašich konkurentech.

Analýza konkurence ve 2 krocích

Analýza konkurence se skládá z posloupnosti těchto činností:

  1. poznání kdo je vaše konkurence
  2. srovnání konkurenčních webů

Kdo je má konkurence?

Odpověď je jednoduchá – konkurencí jsou společnosti a firmy ve stejném oboru. Ale kteří z nich jsou přímou hrozbou?

Konkurenci hledáme pomocí:

  • fulltextových vyhledávačů – většina uživatelů hledá produkt / službu pomocí vyhledávače na klíčové slovo
  • speciálních vyhledávačů / srovnávačů – např. porovnávače zboží, porovnávače pojištění, půjček…
  • oborových katalogů – menší skupina uživatelů využívá k nalezení produktu / služby katalog s příslušnou kategorií
  • tématických webů, weblogů, fórech a pod., kde mohou mít reklamu vaši konkurenti

Analýza konkurence – přednosti / nedostatky

Po nalezení přímých konkurentů je nutné podrobit jejich weby důkladné kontrole z pohledu SEO. Ale u SEA nekončíme – do analýzy konkurence vstupují všichni činitelé, kteří ovlivňují úspěšnost webu u uživatelů.

Výsledkem reportu je zhodnocený aktuální stav vašeho webu s výpisem předností a nedostatků. Při dodržení všech doporučení a pravidelné kontrole konkurence musí vaše prezentace / e-shop dosáhnout minimálně stejných výsledků jako konkurenti.

Mít analýzu konkurence je vaše konkurenční výhoda – proto chcete-li držet krok s vašimi konkurenty, obraťte se na nás.